Een team is meer dan een groep individuen die wekelijks of maandelijks bij elkaar komt. Het heeft een eigen identiteit, vormt een eigen dynamiek en doorloopt haar eigen ontwikkeling. Om een team blijvend goed te laten functioneren heeft het onderhoud nodig anders kan deze gaan disfunctioneren en omgangsvormen en patronen ontwikkelen die desastreus kunnen zijn voor de organisatie. Stroeve communicatie, stroperigheid, in cirkels denken, minder slagkracht, een voorzitter die vindt dat hij niet gehoord wordt en steeds luider gaat praten, venijnigheid onder de oppervlakte, patronen die in de wandelgangen doorgaan.
Als een directie of managementteam gezond is, halen ze in elkaar het beste naar boven. Er vallen sneller besluiten mede door directie of managementteam. Successen worden gevierd en er worden slechte beslissingen niet onder het tapijt geschoven doordat een directie of managementteam dit aankaart. Daarnaast zorgt een directie of managementteam er bijvoorbeeld ook voor dat de vergaderingen goed verlopen. Ook tijdens de normale werkzaamheden tussen de bedrijven door versterken de teamleden elkaar.
Strike is in staat om een directie of managementteam in topvorm te krijgen en te houden
Door de jaren heen hebben we veel ervaring opgedaan en zijn wij onderscheidend doordat wij:
- patronen bij individuen en groepen snel doorzien en hierop weten te schakelen
- de nodige ervaringen hebben opgedaan omdat we zelf ook jarenlang op tactisch en strategisch niveau in en vanuit allerlei managementteams hebben gewerkt
- de nodige teams hebben gecoacht
- verschillende missie & visie trajecten hebben doorlopen
- razendsnel zijn in schakelen en geen enkel moment onbenut laten om te veranderen
- snel kunnen switchen tussen resultaten, waarden en overtuigingen van personen
- persoonlijk betrokken, vriendelijkheid en stevige feedback hand in hand laat gaan
- veel nieuwe teams een goede start hebben laten maken
- we een disfunctioneel team niet uit de weggaan en hier zelfs een extra kick van krijgen als het ons uiteindelijk wel lukt om hier een gesmeerd team van te maken
- onenigheid en irritaties zien als nog betrokkenheid tussen de teamleden onderling en de organisatie
- jouw organisatie een duidelijk afgebakend traject aanbieden met een helder doel en focus
- we de locatie afstemmen op de behoefte van de klant, eigen kantoor of toch daarbuiten?